Var nöjd med dig själv!

Det är många som inte är nöjda med sig själva. För det första vill jag säga är att: Du är inte perfekt, ingen är perfekt, ingen kommer någonsin bli perfekt. Du är perfekt på ditt sätt, ingen annans. Även om man inte är nöjd med sig själv kanske det är svårt att bli nöjd med sig själv. Jag menar, jag är inte nöjd direkt med mig själv. Men jag försöker verkligen att få bättre självförtroende, och det är bara att kämpa för att ingen kommer att bli som dig. Ingen kommer att se ut som dig, vara som dig, bete sig som dig eller bära ditt fina leende. Det finaste en människa kan bära är ett leende, för det kan ingen ta ifrån dig. Du är fin som du är, du är vacker.

Jag vill inte vara någon annan, varför ska jag vara någon annan när jag är jag? Jag föddes till mig för att jag ska vara mig! Ingen får någonsin ta ifrån dig dig själv, för att du mår alltid bäst av att vara dig själv. Du ska inte spela någon du inte vill vara, och vara för någon annan. Var dig själv, för att alla andra är upptagna.

'Hur andra ser dig är inte viktigt. Hur du ser dig själv betyder allt.'

'Älska mig för den jag är och inte för den jag borde vara.'

'Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Jag skrattar åt dig för att du är som alla andra.'



Kommentarer på detta inlägget

Skicka in en kommentar här:

Ditt vackra namn:
Spara namnet?

E-postadress/G-mail: (ej synligt)

Hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat♥?:

Trackback
RSS 2.0