Det lönar sig om man är snäll.

Behöver verkligen skriva av mig lite! Tvekade på att lägga upp detta på bloggen först.
Varför ska internet vara en depressionskälla? Som ni flesta säkert känner till, så finns det en kille vid namn William på youtube som berättar om facebook och dess konsekvenser. Att alla ska ha ett sådant "perfekt" liv och skriver ner det där tjugofyrasju. Jag tycker även att det är så jäkla synd att HELA internet ska vara så dåligt använt av oss alla. Bloggare får elaka och spydiga kommentarer om dens utséende eller något sådant, eller att man hackar ner på någon annan bara för att den fått skriva sina åsikter, som jag gör just nu.
Kan man inte vara en god människa istället och kommentera snälla saker istället för dåliga saker? Varför ska man skriva elaka saker igentligen? Man borde tänka mer på vad man skriver, och att personen faktiskt innerst inne tar åt sig. Självklart att man borde få ge negativ kritik, men inte på ett elakt sätt. Man kan t,ex skriva: "Du skrev så, men du skulle kunna förbättra det genom att... blablabla". Nu låter jag som värsta experten som tror att jag vet allting haha.. Nejmen jag menar bara att alla kanske borde tänka mer på det här och även se till att man ändrar sitt kaxiga sätt till att bli en snäll människa. Om man inte har något snällt att säga, säg ingenting alls. Håll dina spydiga eller ekaka kommentarer inombords istället.

Kommentarer på detta inlägget

Skicka in en kommentar här:

Ditt vackra namn:
Spara namnet?

E-postadress/G-mail: (ej synligt)

Hemsida/blogg:

Vad har du på hjärtat♥?:

Trackback
RSS 2.0